Vil du lære å ro og bli en av ungdommene som koser seg på Drammenselva?

Drammen Roklubb arrangerer roskole for ungdom mellom 12 og 15 år i tidsrommet 7-10 august 2017. Alle dager fra kl 9 til ca. kl 16. På roskolen lærer du om roing som idrett, litt historikk, ord og uttrykk som brukes i roing, og praktiske saker som å håndtere materiell og selvsagt hvordan du skal ro. Vi begynner med opplæring på romaskin, etter hvert skal alle ut i dobbeltfirer, dobbeltsculler og singelsculler hvis du vil. Erfaringsmessig blir alle så trygge i løpet av kurset at de forsøker seg i singelsculler. Dersom været er bra, vil du også få prøve deg på frivillig velt i båt og hvordan komme opp i båten igjen. Alle nye roere benytter flytevester. Vi har mange, men hvis du vil ta med deg din egen, kan du gjøre det. (Ikke redningsvest.) Unge konkurranseroere deltar som hjelpeinstruktører på roskolen. De øvrige instruktørene er godt voksne, tidligere konkurranseroere.

Det serveres lunsj hver dag og frukt i løpet av ettermiddagsøkta. Torsdag avslutter vi med pizza til deltakerne, deres foreldre og mindreårige søsken.

Pris per deltaker er kr 1.200 som skal betales før 6. august. Mer informasjon sendes ut til deltakerne uken før roskolen starter.

Vil du være med? Ta gjerne kontakt med oss på e-post, post@drammenroklubb.no eller leder Aud Sandengen, eller rosjef Øyvind Leirset, tlf 40069485. Påmeldingsfrist er 1. august 2017. Maks 12 deltakere.