Vestfold Cup i Drammen

Det ble mange morsomme oppgjør i Vestfold Cup i Drammen på kvelden onsdag 23. august. Dommernes avgjørelse om å kjøre fullt regattaoppsett med 6 lag i bredden, ga måldommer utfordringer da båtene passerte mållinjen. Det ble til tider tett mellom «bærtene», men vi hadde heldigvis våkne skrivere i mål!

Elias var først ut av våre i forsøksløp i singelsculler i junior B, i finalen endte han på tredje plass.
Drammen hadde to båter i firer junior C. Som ventet ble det seier til Hampus, Ulrik, Håkon H og Jonas, med det andre laget hakk i hæl. Dette laget besto av nykommerne Sebastian og Johan Sebastian, sammen med Håkon W og Andrea.

I damer junior C dobbeltsculler møttes også to drammensbåter, vinnere ble Tale og Emma med Andrea og Thea ikke langt bak.

Fanny tok en klar seier i senior damer singelsculler foran Lene fra Tønsberg.
Karoline vant oppskriftsmessig singelsculler junior B foran fire båter fra Tønsberg! I dobbeltsculler rodde Karoline sammen med ferskingen Elisabeth. Jentene rodde pent over banen, men måtte se seg slått av de andre båtene i klassen.

Tale rodde i junior C singelsculler, bommet litt på målstreken og måtte se seg slått av en tønsbergroer.

I junior C dobbeltsculler deltok seks båter og Drammen stilte med tre guttelag! Vinnere ble Hampus/Ulrik foran Håkon W/Håkon H, mens Sebastian/Johan Sebastian som rodde sammen i regatta for første gang, endte på femte plass.
Hyggelig var det også at vi stilte med et junior C pikelag i dobbeltsculler, her rodde Agnes, Thea, Alma og Emma.

DR stilte med to guttelag i junior B dobbeltsculler. Laget fra Porsgrunn vant foran Jonas/Elias, mens Lasse/Nikola ble nummer fem. Disse er nykommere av året, så dem ser vi nok mye mer til.
Lasse/Nikola rodde også i junior A, her ble det oppskriftsmessig seier til Tønsberg.
I herrer senior stilte to lag fra Drammen, Theodor/Øystein vant foran Olav som rodde med sin bror Edward.

Fra første start til siste båt var i mål, tok hele regattaen 90 minutter! Effektiv og bra gjennomføring på alle plan!