Beate Pharo er ny rosjef

Det var over 40 frammøtte på Drammen Roklubbs høstmøte 26. oktober med en god blanding av yngre og eldre medlemmer. Beretningene fra rosjefen og regattautvalget ble gjennomgått og godkjent.

Øyvind Leirset takket for seg etter å ha vært rosjef siden februar 2015, og Beate Pharo ble valgt som hans etterfølger. Med seg i routvalget får hun Ingvil J. Hafskjold, Siri Bjerkheim, Henrik Masch, Ole Uglum, Fanny Røed, Erlend Willand-Evensen og Sigurd Eritsland. Det er moro å se at stadig flere foreldre blir med i routvalget.

Regattautvalget fortsetter med Martine G. Stryken og Kristine Bjerknes. En person må velges på årsmøtet.

I juniorutvalget ble Elias Loe Eritsland ny leder, med Karoline Masch, Hampus Westerberg-Heltne og Jonas Willand-Evensen som medlemmer.

Etter avsluttet høstmøte holdt Hans Jørgen Kvåle fra Antidoping Norge et meget interessant foredrag om doping. Det var tydelig at tilhørerne lot seg fenge av problematikken, for det haglet med spørsmål til foredragsholderen.