Roklubben har fått ny firer i gave

Richard Jonsson

Roklubben har vært veldig heldig og mottatt en gave fra Inger Marie Jonsson, kona til mangeårige medlem Richard Jonsson også kjent som «Rikken». Gaven er en ny 4x/-. Båten for ble døpt «Richard Jonsson» med nummer 68. Roklubben takker og bukker for denne storslagne gaven.

Richard Jonsson mottok i løpet av sin rokarriere en rekke medaljer som inkluderer NM-gull i senior åtter, en rekke medaljer fra skandinaviske regattaer. Han var i tillegg ubeseiret del av en firer i klassen for eldre roere (dagens masters-klasse) over en 10-årsperiode fra han var 36- til 46 år.

I rammen til venstre er et utvalg av Richard Jonssons romedaljer.

Fireren er en tungvekstbåt (85-100 kg) som kan rigges både som firer og dobbeltfirer.

Båten ble døpt av gudmor Inger Marie Jonsson utenfor roklubben onsdag 24. april. Tradisjon tro ble dåpen utført med vann fra elva.

Fire heldige masterroere hadde gleden av å ro båten allerede under Drammen River Cup Regatta lørdag 27. april.

Les mer i Dagsavisen Fremtiden her: https://www.dagsavisen.no/fremtiden/lokalt/roklubben-fikk-200-000-1.1471535

(Foto: Laila Kind Rønnholm)