Tore Jernberg

Vi har mistet ett kjært medlem av klubben. Tore Jernberg ble begravet fredag.

Tore Jernberg ble medlem av Drammen Roklubb i 1957. Han bemerket seg ganske umiddelbart med å bli norgesmester i Junior Åtter allerede i 1958.

Deretter hadde han flere år som konkurranseroer før han i 1964 ble rosjef som en av våre yngste noen sinne. I denne perioden ble Tore en svært populær trener for blant annen det som ble kalt Barnefirreren, kanskje den beste klubbåten Drammen har hatt.

På 70 og 80 tallet hadde Tore en rekke verv for Drammen Roklubb og har bidratt innenfor alle deler av driften. Det kan nevnes Kasserer, Nestleder, Huskomitee, valgkomité, Lovkomite og ikke minst satt han 15 år i Regattakomiteen.

For denne Innsatsen fikk han Klubbens hederstegn i 1976.

Ved siden av sin trenerrolle for barnefirreren vil nok Tore spesielt bli husket for sin innsats da han som leder av roklubben i 1992 og 1993, hvor han jobbet med planlegging og byggingen av vårt nye klubbhus.

Tore har vært aktiv i Onsdagsgjengen helt til i vinter.

Som Leder vil jeg takke for den innsatsen han har lagt ned for Drammen Roklubb gjennom seks tiår. Han vil bli savnet.

Rohilsen
Fredrik Bekken