Drammen Roklubb med rekordhøy representasjon internasjonale regattaer

Det er høyt nivå i klubben for tiden, og hele fem av klubbens medlemmer deltar denne sesongen i internasjonale regattaer med norske flagg på årene. Det er veldig mange år siden klubben var så godt representert på både junior og seniornivå i internasjonale mesterskap.

Siri Eva Kristiansen (28) ror dobbelfirer for det norske landslaget, som allerede deltatt i både EM og World Cup i år. Under EM tok de en 4. plass, og var veldig nær en OL kvalifisering. På World Cup i Sabaudia satte jentene ny norsk rekord i 4x. Siri Eva er for tiden klubbens eneste aktive seniorutøver.

Ulrik Pharo Lohne (17) ble nylig tatt ut til U19 VM som skal være i Bulgaria 11.-15 august. Han skal da ro dobbelsculler sammen med Trygve Bye Løken fra NSR. Ulrik ble tatt ut til EM allerede i fjor, men siden alle fjorårets mesterskap ble avlyst er dette første gang Ulrik ror med norske årer.

Etter en omfattende uttaksprosess gjennom vinteren og våren har tre Drammensroere blitt tatt ut til den prestisjetunge Coupe de la Jeunesse, som er en internasjonal juniorregatta i Linz 6.-8. august:

Hampus Westerberg Heltne (18) ror åtter med styrmann.

Sebastian Mejer Rasmussen (18) ror 4- sammen med roere fra Fana og Stavanger

Thea Njaastad (17) ror dobbelsculler sammen med Helle Andreassen fra Ålesund.

Vi heier på alle fem, og ønsker dere lykke til med videre fremgang! Dette lover bra for klubbens resultater og er til inspirasjon for øvrige roere.

Siri Eva Kristiansen
Ulrik Pharo Lohne