Sterke resultater av drammensroerne på NM i romaskin (C2)

NM romaskin 2022, Foto: Beate Pharo

Vi Gratulerer med NM gull og Mesterskapsrekord til Ulrik Pharo Lohne, NM bronse til Siri Eva Kristiansen og fantastisk innsats av alle våre roere. NM på C2 ble arrangert digitalt av NTNUI Roing. Stor takk til studentene for et flott arrangement med veldig flinke og morsomme kommentatorer. Anbefaler alle et besøk på streamingen fra mesterskapet som ligger på roing.no. På grunn av karantene / covid var det flere av våre roere som dessverre måtte trekke seg fra lørdagens NM. Dagen i Drammen startet med August Adamsen i U15 som rodde sin aller første første regatta. Han rodde 1000m og synes det var både moro og slitsomt. Neste mann ut var Sean Luca Kaper i HU17 som imponert med en meget sterk 2000m på tiden 7.16,7 og 4 plass.Thea Njaastad i damer U19 rodde sin 2000m på 7.48,0 og inn til 6. plass.Ulrik Pharo Lohne hadde juniorrekorden til Kjetil A. Borch 6.00 godt plantet i bakhodet. Ulrik rodde et rått løp på tiden 6.00,2 ble Norgesmester og tok mesterskapsrekorden. Vi gleder oss til testuke 11 for å se hva Ulrik klarer da. I U19 klassen rodde også Henrik Arntzen på tiden 7.06,7 Benjamin Jensrud 7.57,4 og Peter Anker Hassell på 7.57,4. Bra gjennomført av alle.Siri Eva Kristiansen rodde sammen med elitelandslaget på Årungen. Hun rodde en sterk 2000m 7.03,6 og sikret seg NM bronse. Gullet i DS gikk til Thea Helseth på tiden 6.53,2. Sebastian Mejer Rasmussen har blitt senior og rodde i heat med de virkelig store gutta. Han rodde meget bra inn til ny pers på tiden 6.28,2. Gullet i HS gikk til Martin Helseth på tiden 5.57.0Øystein Løvold stilte til start som eneste master fra Drammen. Han rodde en flott 1000m inn til 4. plass i HMD. Benjamin Jensrud Henrik Arntzen Peter Anker Hassel og Ulrik Pharo Lohne rodde stafett i U19 klassen inn til en respektabel 8. plass. Stor takk til publikum som møtte opp i klubben for å heie på vår roere og alle som fulgte løpene på streaming.