Påmeldingen er åpen!

Planen er klar, årets regatta byr på flere nye innslag, og vi gleder oss til å se roerne samlet i Drammen igjen. Samle dine beste venner, ta med bestemor eller andre du vet vil sette pris på en feiring av våren. Drammen Rivercup Regatta arrangeres i år over to dager og vil være en knallstart på rosesongen 2024!

Påmeldingen er nå åpen via roing.no her

Lørdag blir en tradisjonell DRC prolog og sprintcup i tilsvarende båtklasser som tidligere år. Etter endt cupsystemt i seniorklassene for singlesculler damer og herrer kårer vi «Queen of the River» og «King of the River». Tre beste båter belønnes med pengepremier.

Lørdag avsluttes med regattabankett i Drammen Roklubbs lokaler. Arrangementet er åpent for alle som tilhører rofamilien på en eller annen måte. Det serveres mat til lystig prat og god musikk. Arrangementet har 18-års aldersgrense etter kl. 21.00. Påmelding via VIPPS: 300kr til 511616 – merk med navn på deltager.

Søndagens program er en hyllest til våre juniorroere. Denne dagen avholdes «Juniorsprinten»: en annerledes regatta der roere blandes på tvers av alder og klubb. Lagene trekkes vilkårlig og fyller opp enten dobbeltsculler eller dobbeltfirer. Påmelding er åpen for alle roere i U15, U17 og U19.

Søndag er også dagen hvor det tradisjonsrike åtterløpet «Sølfastløpet» gjenoppstår. Her utfordrer vi klubber til å gå sammen for å stille med så mange åttere som mulig. Sølfastløpet er en langdistanse regatta over ca. 4km medstrøms.