Klar for neste generasjon!

Drammen Rivercup er en annerledes regattaopplevelse. I år ønsker vi å invitere juniorene tydeligere med, slik at vi kan vise hele byen hvor mange talentfulle roere vi har blant neste generasjon. Juniorsprinten er et nytt tilskudd til regattaformatet som både kan skape idrettsglede og læring, på tvers av klubbtilhørighet og alder.

Planen søndag er å melde alle roere i klassene U15, U17 og U19 inn i samme løp (Løp 17) enkeltvis. Summen av roere påmeldt danner utgangspunktet for trekning av tilfeldige lag som plasseres i 2x og 4x. Med tradisjonelt oppsett legges båtene inn i et cup-system over 500m, der vinneren avanserer til neste runde.

Roerne har i kun noen få dager oversikt over hvem som blir deres lag, og hvilke klubber eller alderstrinn deres lagkamerater tilhører. Vi håper dette skaper nye bånd mellom klubber og utøvere, som gjør opplevelsen av å være en del av romiljøet enda mer verdifull.

Båtmateriell nødvendig for gjennomføring koordineres fortløpende, men gi oss gjerne en utfordring med å skaffe til veie nok båter!

Påmelding finner du her

Foto: Drammen fotoklubb