Vi gratulerer Siri Eva Kristiansen med 4. plass i EM

Siri Eva Kristiansen fra Drammen Roklubb tok i dag en imponerende fjerdeplass i EM med dobbelfireren til det norske landslaget. EM i roing 2021 ble avholdt i Lago de Varese, Italia.

I tillegg til Siri Eva Kristiansen består den norske dobbelfireren av Inger Kavlie, Thea Helseth og Maia Lund. De overrasket med å ta seg helt til finalen i EM i roing, etter en andreplass i oppsamlingsheatet lørdag. I finalen søndag sikret de seg en fjerdeplass bak Nederland, Storbritannia og Tyskland.

VG omtaler prestasjonen som «En norsk kvinnesensasjon», og for Drammen Roklubb er det første gang på 18 år at klubben har vært representert med en utøver på kvinnesiden i et internasjonalt seniormesterskap.

Norge var bare 1,3 sekunder bak bronsen og slo også vertsnasjonen Italia, som allerede er kvalifisert til OL. Dette gir håp om at de norske kvinnene kan ha en mulighet til å sikre seg OL-plass ved kvalifiseringen i mai.

Drammen Roklubb gratulerer Siri Eva og resten av det norske landslaget så mye med resultatet!

Den norske dobbelfireren, med Siri Eva i baug (lengst til høyre i bildet). foto: Estela.re.ma

Her er link til sendingen på NRK: https://tv.nrk.no/se?v=MSPO31220121