Roerlangrennet 2018

Søndag 4. mars 2018 gikk det tradisjonsrike Roerlangrennet av stabelen i Sørkedalen. Drammen Roklubb stilte med fire løpere i tre klasser, og tok gull i alle klasser! Karoline Masch vant sin klasse, damer junior A, Joakim Bjerkheim vant i herrer senior, og jeg (Siri Bjerkheim) vant i damer senior. Lederen vår Eirik Hexeberg Henriksen var og fornøyd med sin pallplass i herrer senior. Konkurransen var hard, men stemningen veldig god og sportslig. Elin, Henrik, og Aleksander Masch var støtteapparat, og hjalp både store og små med smøring og heiet oss frem i sporet. Eirik og jeg var ekstra takknemlige for det ekstra laget med blå ekstra vi fikk fra smører-Henrik.

Karoline klar for start!

Da alle var kommet i mål, samlet vi oss i Gamlestua, der vi kunne kjøpe deilige vafler, snakke om løpet og livet, og premier ble delt ut. Vi var en stolt og glad gjeng fra Drammen, og sekretariatet påpekte at Drammen stakk av med ”alle premiene”. Drammen Roklubb kom totalt på fjerde plass i konkurransen om flest deltakere, med dobbelt så mange startende som Bærum Roklubb. Resultatene kan dere se på https://www.oslo-rokrets.no.

Stemning før start (Joakim, Siri og Eirik)

Vi vender hjem med ny motivasjon for å gå fort på ski, og anbefaler enda flere drammensroere å ta turen til Sørkedalen for å teste formen i et veldig morsomt og uformelt renn neste år. Deltakelsen er gratis, og arrangørene i Oslo Rokrets sier at de gjerne vil ha med alle. De har derfor en klasse for enhver smak og alder; med elite, junior, U23, senior, veteran, kaninløype for de yngste, og valgfri distanse i trimklasse for alle aldre. Vi takker for et godt renn, og en fin dag på ski!

Spenning før startskuddet
Da er vi i gang!