Norgesmesterskapet 2023

I helgen var det duket for årets høydepunkt, Norgesmesterskapet!

Nora og Maria rodde et knall bra løp lørdag, og sikret sølvmedaljen i klassen DU19 2x. Vi gratulerer med et flott resultat, og en godt gjennomført sesong.

Lars og Henrik kom seg også på pallen under årets NM. Søndag rodde de seg inn til en fin fin 3.plass i HU19 2x. Vel rodd, og gratulerer. I DU19 4x ble det også en flott 3.plass for jentene våre. Gratulerer Hannah, Ingeborg, Maria og Nora.

I seniorklassen var vi også godt representert med Sebastian, Hampus, Johan Sebastian og Siri Eva. Lørdag var det duket for semifinaler i HS 4x. Det ble dessverre ingen A finale på overnevnte, men uansett en god prestasjon av gjengen. Sebastian rodde seg lørdag videre til semifinale i HS 1x. Det ble ingen A-finale, men her det mange muligheter for neste år.

Siri Eva og Hampus rodde søndag A-finale i HS 2x. En skikkelig imponerende bragd å ta seg videre til A finale. Det ble en 6.plass, noe duoen virket godt fornøyd med.

I de yngre klassene, U17 og U15 var det også mange bra prestasjoner på vannet. Klubben synes det er super stas å se stor glede blant våre yngre utøvere.

Resultater lørdag:

Hannah vant sin heatfinale i DU 17 1x.

Tobias 5. plass U17 1x.

Fredrik 6. plass i sin heatfinale i U17 1x.

Selma og Ewa-Sofie 5. plass

Marius og August A rodde til gull i HU17 2x.

August A, August H, Selma og Sarah rodde inn til en flott 3. plass, i et veldig spennende løp, U15 4x mix.

Resultater søndag:

August H og Marius 2. plass i HU 15 2x

Edvard og Ferdinand 6. plass i samme heat.

August A. i CR båt 1. plass i andre heatfinale

Lukas rodde inn til 5. plass i U17 1x.

Hannah tok sølv i U17 1x.

Sarah og Ewa-Sofie rodde til en flott 3. plass i U15 2x

Gull til Drammen i U15 4x mix med Selma som stroke, Ewa-Sofie, Marius og August A.

Til alle roere og støtteapparat; gratulerer med en godt gjennomført helg på Årungen, og det til tross for store utfordringer for å trene på hjemmebane! Styret og klubben er stolt av dere alle 🖤💛 Også stor takk til Ormsund Roklub for å gjøre Norgesmesterskapet til en suksess, kudos til dere som arrangører.

Hele resultatlisten finner du her: https://regatta.roing.no/?regatta=nnm2023&show=resultater

Foto:

Espen Bergeli