Medaljedryss til Drammen Roklubb på Tunevannsregattaen

Tunevannregattaen i Sarpsborg ble gjennomført 14.-15. august med god deltakelse fra Drammen Roklubb. Det gule teltet var som vanlig på plass fredag kveld, og Britta Rasmussen var for anledningen rosjef.

Drammen Roklubb stilte med 9 gutter og 6 jenter i klassene senior, junior A, junior B og junior C. Alle våre roere leverte svært gode løp og flere tok medaljer. Ni av drammensroerne presterte å bli vinnere av sin klasse og kunne reise hjem med gullmedalje:

• Siri Eva Kristiansen vant både 250 m og 2000 m singelsculler damer senior.
  • Sebastian Mejer Rasmussen vant 2000 m singelsculler for herrer junior A
  • Thea Njaastad vant 200 m supersprint for damer junior A.
  • Hampus Westerberg-Heltne vant 2000 m dobbelfirer herrer junior A (sammen med Martin, Adrian og Truls fra Ormsund)
  • Maria Stendal Kaupang vant 1500 m singelsculler for damer junior B
  • Henrik Arntzen vant 1500 m singelsculler for herrer junior B
  • Maria Stendal Kaupang, Ingeborg Hermansen Fossum og Nora Njaastad vant 1500 m dobbelfirer for damer junior B (sammen med Lotte fra Sandefjord)
  • Sean Luca Kaper vant 500 m singelsculler for herrer junior C.

I tillegg ble det flere sølv- og bronsemedaljer og andre gode plasseringer. Drammensroerne har all grunn til å være fornøyd med egen innsats. Komplett resultatliste for alle løpene kan leses her:

Tunevannsregattaen 2021 Resultatliste .xlsx – Microsoft Excel Online (live.com)